اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

چند خبر از تئاتر | افتتاح دهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره

جشنواره تئاتر سوره به دبیری محمدرضا بیک‌بابایی روز گذشته دهمین دوره خود را در دانشگاه هنر سوره افتتاح کرد.

چند خبر از تئاتر | افتتاح دهمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، جشنواره تئاتر سوره به دبیری محمدرضا بیک بابایی روز گذشته با حضور دبیران جشنواره، دهمین دوره خود را در نگارخانه آیه دانشگاه هنر سوره افتتاح کرد.

این مراسم با حضور خسرو خسروی ریاست دانشگاه هنر سوره و مهران هوشیار معاونت فرهنگی دانشگاه سوره، جمعی از اساتید از جمله فرزاد معافی مدیریت گروه نمایش و رامتین شهبازی مدیریت گروه سینما در کنار گلاره ریحانی نماینده بازبین‌ها برگزار و تعدادی از کارگردانان به تماشای نمایش «خوک هندی» به نویسندگی و کارگردانی مریم اهرپور نشستند.

اعضای اصلی دبیرخانه دهمین دوره جشنواره دانشجویی تئاتر سوره عبارت‌اند از: محمدرضا بیک بابایی(دبیر اصلی)، شکوفه ماسوری(استاد مشاور اجرایی)، علی اصغر دشتی(استاد مشاور هنری)،کسری یاری(دبیر اجرایی)، مارال آتشی(دبیر بخش صحنه و مونولوگ)،سحر صبا(دبیر بخش آف استیج)، پیمان عزتی (دبیر بخش نمایشنامه نویسی)، ندا تسلیمیان (دبیر بخش رپرتوآر)، مریم حاج بابایی(دبیر بخش پژوهش)، ملیکا شکری (سردبیر بولتن)، احسان چاووشی و علی کاظم پور (طراحان گرافیک)، تانیا یزدانی (روابط عمومی و مشاور رسانه).

*«آوازخوان طاس» روی صحنه رفت

«آوازخوان طاس» در نخستین روز از جشنواره تئاتر سوره به روی صحنه رفت. این نمایش نخستین اجرا از دهمین دوره جشنواره تئاتر دانشجویی سوره به نویسندگی و کارگردانی سپیده حاجی پروانه است که روز شنبه ۲۴ فروردین ۹۸ در سالن استاد اکبر رادی اجرا شد.

در ادامه  از پوستر نمایش‌های «دَم صبح» به نویسندگی و کارگردانی صادق اسحاقی، «دلواپسی ها» به نویسندگی سامره شفیع‌نیا و کارگردانی ملیکا صفاری پور، «صوری» به نویسندگی و کارگردانی حجت صادقی، «سیه مژ» به نویسندگی و کارگردانی مهران بهرامی، «ترمیم» کاری از مهدی گلناری و حامد امیرلو و «پیغمبری که خدایش او را از خویش رانده بود» به اجرای محمدعلی میرزایی رونمایی شد.

نمایش ها روز یکشنبه ۲۵ فروردین ۹۸ به ترتیب در سالن‌های مولوی(اصلی)، مولوی(کوچک)، عمارت روبرو، استاد اکبر رادی و استاد فتحعلی بیگی اجرا خواهند شد. فروش بلیط تنها به صورت حضوری و از گیشه سالن‌ها صورت خواهد گرفت.

*سقراط به نفع سیل‌زدگان به صحنه می‌رود

نمایش «سقراط» یک اجرای خود را به سیل‌زدگان اختصاص می‌دهد. گروه نمایش «سقراط» به نویسندگی و کارگردانی حمیدرضا نعیمی اعلام کردند که عواید حاصل از فروش اجرای روز دوشنبه ۲۶ فروردین ماه را به هموطنان سیل‌زده اختصاص می‌دهند.

نمایش «سقراط» تنها تا پایان فروردین ماه به روی صحنه خواهد بود.

*نمایش «مصاحبه» اجرا می‌شود                         

نمایش «مصاحبه» به نویسندگی جویس کرول اوتس و کارگردانی محمدرضا فهمیزی ۲ تا  ۱۱ اردیبهشت در فرهنگ سرای ارسباران اجرا می‌شود.

 آنچه در نمایش «مصاحبه» روایت می‌شود، خبرنگار جوانی است که به مصاحبه یکی از بزرگان ادبیات دنیا که سال‌ها پیش برنده جایزه نوبل هم شده می‌رود، اما به مرور متوجه اتفاقاتی می‌شود. عباس ستارزاده، اشکان نجاتی و پرواز نجفیان مقدم بازیگران این نمایش هستند.

فرهنگسرای ارسباران برای کودکان نمایش «رینارد روباهه» به نویسندگی آرتوفاکویز و کارگردانی احمدتیموری را تدارک دیده که ۲۸ فروردین  تا ۲۵ اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر ویژه مهدها و مدارس در این مرکز به اجرا در می‌آید.

این نمایش داستان رینارد روباهه است که با شوخی‌های افراطی خود باعث درد سر حیوانات دیگر می‌شود. برای  رسیدگی به تخلف‌های رینارد دادگاهی تشکیل می‌شود و این درحالی است که گروهی از شکارچیان نیز به جنگل نزدیک می‌شوند. علیرضا زکایی، حسین خمسه، سپیده زینلی، پویا یزدانجو بازیگران این نمایش هستند. تلفن گویای ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ داخلی ۱۱۹ برای آگاهی بیشتر اعلام می شود.

*شیراز میزبان نمایش «بی‌تابستان» می‌شود

نمایش «بی‌تابستان» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی از ۲۶ فروردین در مجتمع فرهنگی سینمایی شهر آفتاب اجرا می‌شود. این نمایش از ۲۶ تا ۳۰ فروردین در دو سانس ۱۸ و ۲۱ اجرا می‌شود.

پیش از این نمایش «بی‌تابستان» در بخش اصلی فستیوال آوینیون، فستیوال هنر بروکسل، تئاترِ کمراشپیله، فستیوال (Les vegamondes) شهر مولوز کشور فرانسه، شهر بازل و لاشادوفن کشور سوئیس اجرا است. همچنین این نمایش در تماشاخانه ایرانشهر و تئاتر مستقل تهران در سال ۹۷ اجرای عمومی داشته است.
در این نمایش لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان و مونا احمدی به عنوان بازیگر حضور دارند و محمدرضا حسین‌زاده به عنوان مدیر تولید و دستیار، شهریار حاتمی طراح صحنه، علی شیرخدایی و داود صدری سازندگان ویدیو و آنکیدو دارش به طراح موسیقی کوهستانی را همراهی می‌کنند.

*عدم عضوگیری انجمن منتقدان خانه تئاتر در سال جاری

بر اساس مصوبه مجمع عمومی انجمن منتقدان خانه تئاتر این انجمن در سال جاری عضو جدید نخواهد پذیرفت.
این انجمن که حدود ۱۰۰ عضو نویسنده، خبرنگار، منتقد و پژوهشگر در حوزه تئاتر دارد، طبق مصوبه آخرین نشست عمومی خود در ۲۵ اسفند ۹۷، در سال جاری به سبب ضرورت بازنگری در بخش عضوگیری این انجمن از پذیرش متقاضیان جدید خودداری خواهد کرد.
همچنین بنا شده تا در دوره آینده این انجمن نسبت به بررسی مجدد عضوگیری و رفع نواقص اقدام به عمل آید. لذا ضروری است تا متقاضیان عضویت در این انجمن در سال جاری از درخواست عضویت خودداری کرده و در انتظار شروع عضوگیری مجدد این انجمن باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول